помощ | условия за ползване | вход
1. ИЗПОЛЗВАНЕ НА САЙТА

1.1 Къде да намеря условията за ползване?
Условията за ползване са разположени в горния десен ъгъл на страниците на сайта и са достъпни чрез бутона Условия за ползване. Потребителите биват уведомявани за всяка промяна в условията за ползване чрез съобщение в таблото Служебни съобщения.

1.2 Как да се осведомя за по-важните промени в страницата?
За промените в страницата можеш да се осведомиш на началната страница след логване в своя профил на таблото Служебни съобщения.

1.3 Какви ще са последствията, ако се регистрирам в страницата под чуждо име или вляза с паролата на друг потребител?
В случай на неправомерно използване на данните на друго лице ще изтрием регистрацията, а от друга страна, засегнатото лице би могло да потърси гражданска или дори наказателна отговорност.

1.4 Как да се държа с други потребители?
Потребителите на Zip.bg трябва да зачитат правата на другите, свободата на словото, демокрацията и да проявяват толерантност към хората с мнения, различни от тяхното, с различни гледни точки и различен мироглед.

върни се в началото
2. ВХОД

2.1 Какво да направя, за да не трябва да въвеждам паролата си всеки път, когато влизам?
При логването ти в сайта през Началната страница трябва да сложиш отметка на квадратчето пред надписа "Запомни ме". При следващото влизане системата вече няма да ти иска адреса и паролата.
ВАЖНО! Не използвай тази функция на публично място или когато компютърът се ползва от няколко души!

2.2 Искам да прекратя членството си, какво да правя?
Много бихме съжалявали, ако решиш да прекратиш членството си. Трябва да ти обърнем внимание, че прекратяването е съпътствано от изгубването на всички твой връзки, съобщения и настройки, така че ако по-късно пожелаеш да се върнеш, ще трябва да създадеш връзките си в Zip.bg отново. За да прекратиш членството си, на страницата Профил кликни върху линка Изтриване на Профил.

2.3 Забравих си паролата, какво да правя?
На главната страници в панела Вход кликни на линка Забравена парола и впиши e-mail адреса, с който обикновено влизаш. След това на посочения e-mail адрес ще получиш писмо с линк за потвърждение. С кликване върху него ще се отвори страница, на която ще можеш да зададеш новата си парола.

2.4 Какво да направя, ако не си спомням паролата, а регистрираният ми e-mail адрес вече е невалиден?
Напиши писмо на адрес zip@investor.bg като дадеш възможно най-много идентификационни данни за себе си. За съжаление, дори и така е възможно да не можем да ти помогнем, но ще опитаме.

2.5 Какво да направя, ако не си спомням с какъв e-mail адрес съм се регистрирал?
Можеш да ни пишеш за проблема на адрес zip@investor.bg.

върни се в началото
3. ПРОФИЛ (СОБСТВЕНИ ДАННИ)

3.1 Защо да давам данните си?
Твойте познати ще могат да те намерят и разпознаят толкова по-лесно, колкото повече неща посочиш за себе си в личния си профил. Препоръчваме особено на онези, които не разполагат с рядко срещано име, да дадат колкото се може повече данни за себе си, за да могат да бъдат по-лесно намирани от познатите си.

3.2 Къде мога да променя данните си?
На страницата Профил ще се отвори регистрационна бланка, където ще можеш да редактираш личните си данни. Промените могат да бъдат съхранени чрез кликване на бутона "Запиши" в долната част на страницата.

3.3 Не искам всички да виждат данните ми от профила, какво да направя?
На страницата Профил след повечето от полета има иконка с малко катинарче. С настройката на тази иконка може да се определя дали съдържанието в полето да бъде видимо само от теб, от твоите познати или от всички потребители на сайта .

3.4 Промених e-mail адреса си, какво да правя?
Можеш да актуализираш своя e-mail от Настройки в в личния си профил. На заявения от теб нов е-mail ще получиш съобщение за потвърждение на твоята заявка.

3.5 Как мога да променя паролата си?
Можеш да променяш парола си от Настройки в личния си профил. След това (от съображения за сигурност) трябва да въведеш старата си парола и два пъти новата, която искаш да използваш в бъдеще.

3.6 Не искам в данните на профила ми да фигурира името на този, който ме е поканил, какво да направя?
Името на този, който те е поканил в Zip.bg, винаги ще присъства в профила ти, това не може да се скрие.

3.7 Искам да променя вида на получаваните от мен съобщения от системата, какво да направя?
Всеки потребител може да избере типа на системните съобщения, които иска да получава, от Настройки в профила си. Системните съобщения имат за цел да го известяват за различни етапи от комуникацията му с другите потребители и не само (Регистрация, Отказ за връзка, Потвърждение за връзка и т.н). Потребителят трябва също да посочи къде иска да получава системните съобщения – на своя личен e-mail или в пощата си на сайта Zip.bg.

върни се в началото
4. КОНТАКТИ

4.1 Как да си създам познати в Zip.bg?
Когато се регистрираш, ти имаш 1 познат – този, който те е поканил тук. Нови познати можеш да търсиш на страницата Търсене или в страницата Вероятни познати, където се визуализират познати на твои познати. Кликвайки върху името или снимката на някой потребител, се озоваваш в личния му профил, където чрез натискане на бутона Добави в познати би могъл да го помолиш да потвърди, че се познавате – ако го направи, той се нарежда сред твоите познати.
Ако някой посочи теб за свой познат, тогава на заглавната страница ще се появи визитката му с отметка "Чака одобрение от теб", а ти можеш да го приемеш чрез кликване върху линка Отказ или да разгледаш личния му профил, кликвайки върху името му и/или снимката му. Ще получаваш системно съобщение винаги, когато някой те посочи, потвърди или отхвърли, ако си задал тази опция в настройките на своя профил.

4.2 Случайно посочих за познат потребител, когото не познавам, какво да правя?
Върху личния профил на случайно посочения потребител има възможност за оттегляне на посочването, чрез бутон Оттегли отбелязването.

4.3 Един потребител ме е посочил за познат, а аз не го познавам, какво да правя?
Възможно е някой да те е посочил погрешно за познат. Възможно е обаче и да го познаваш, но това да не се разбира ясно от неговия личен профил. Ако не си сигурен, можеш да му изпратиш лично съобщение и да го попиташ откъде го познаваш. Ако ли пък не искаш да потвърждаваш контакта, просто кликни върху личния му профил на бутона Отказ.

4.4 В списъка на познатите си виждам непознат потребител, какво да правя?
Възможно е да не си спомняш откъде познаваш някого от познатите си. В такъв случай можеш да го изключиш от списъка си или да се свържеш с него, за да възстановите връзката си.

4.5 Търся познат, но не го намирам, какво да правя?
Не всички твой познати задължително са членове на Zip.bg. Покани хората, с които ти е приятно да бъдеш в Zip.bg

4.6 Какво означава Вероятни познати?
Тази функция ти предлага възможност да видиш познатите на Вашите познати, т.е. второстепенните Ви връзки, като това става на случаен принцип.

4.7 Какво представлява групата?
Можеш да подреждаш познатите си по групи. Един твой познат може да бъде включен в няколко групи едновременно. В личния профил на всеки потребител най-долу има категория Мои групи, където от падащо меню може да се избира, в коя от създадените от теб групи искаш да го включиш или изключиш.

4.8 Как мога да създам нова група?
Можеш да създаваш и редактираш своите групи, като отидеш в категория Мои групи от лявото навигационно меню.

върни се в началото
5. ЛИЧЕН ПРОФИЛ

5.1 Какво означава да сигнализираш за друг потребител?
Ако констатираш, че някой друг не се съобразява с писаните или неписани правила и с това смущава другите в Zip.bg, можеш да сигнализираш за него чрез бутон Подай оплакване в личния му профил. Сигналите се четат само от администраторите.

5.2 Как мога да разгледам общите ми познати с някой друг потребител?
От категорията Общи познати в лявото менюто в профила на дадения потребител имаш възможност да видиш кои са общите ти познати.

5.3 Какво значи най-краткият път?
С функцията Най-кратък път би могъл да видиш в профила на непознато лице чрез кои свои познати можеш да се свържеш с него. Ако някой вече е твой познат, тази функция губи своята валидност, тъй като между теб и познатите ти вече съществува първостепенна връзка. Поради това в личните профили на Вашите познати тази функция не съществува.

върни се в началото
6. ПОКАНА

6.1 Мой познат не е член на Zip.bg, какво да правя?
Ако разполагаш с покана, изпрати му.

6.2 Колко често има покани?
Следим непрекъснато натовареността на системата и броя на намиращите се в нея. В зависимост от това решаваме за раздаването на по-голям брой покани.

6.3 В менюто за покана се вижда Не разполагаш с покана. Какво да правя?
Ако нямаш покани в менюто, означава, че не можеш да каниш твои приятели и познати и трябва да изчакаш ново зареждане с покани от администраторите на сайта.

6.4 Изпратих поканата, но адресатът не я е получил. Какво може да е станало?
Има доста причини адресатът да не получи поканата, но това са фактори, които не зависят от нас, затова не можем да посочим точната причина. Ето няколко евентуални причини за неуспешното изпращане:
- неправилен e-mail адрес;
- спам - филтърът на адреса е отсял поканата или пък обслужващият пощенски сървър изобщо не я е допуснал (погледни SPAM папката на пощенската кутия);
- пощенската кутия на адресата е била пълна

Няма възможност за връщане на покана. Покана, неизползвана от поканения в рамките на един месец се възтановява на потребителя, който я е изпратил.

6.5 Какво означава изтичането на покана?
С една покана е възможна регистрация в рамките на 1 месец. Ако поканата не бъде използвана през дадения период, тя се връща при потребителя, който я е изпратил и може да бъде използвана наново.

6.6 Какво означава висяща покана?
В категорията Покани на своя профил, виждаш поканите, които си изпратил, но адресатите не са ги използвали. Няма възможност за оттегляне на поканата. Ако дадена покана не е използвана, тя се изтрива след 1 месец от висящите покани и този, който я е изпратил, може да я използва наново.

върни се в началото
7. ТЪРСЕНЕ

7.1 Обикновено търсене
На страницата Търсене можеш да търсиш познати по име, фамилия, nick име, или e-mail адрес.

7.2 Разширено търсене
На страницата Търсене под панела с бързо търсене има друг, който дава възможност за търсене по повече критерии.

7.3 Защо търсенето не показва нищо?
Зададено е или прекалено голямо условие, което има много отговори, или пък прекалено стеснено, на което никой не отговаря.

върни се в началото
8. ТАБЛО ЗА СЪОБЩЕНИЯ

8.1 Какво е таблото за съобщения и как действа?
Съобщенията, написани на таблото, ще се виждат от всичките твой познати, както и ти ще виждаш техните съобщения. Тук си заслужава да пишеш съобщения, които искаш да споделиш с всичките си познати. Ако нещо не касае всичките, по-добре да бъде споделено в лично съобщение. На началната страница се виждат винаги последните три съобщения. Ако искаш да видиш по-старите, кликни на надписа Прочети всички.

8.2 Как мога да пиша на Таблото за съобщенията?
Кликни на надписа Табло за съобщения или влез във своята поща и натисни в лявото навигационно меню бутона Табло за съобщения. Ще се отвори страница с поле за въвеждане на твоето съобщение, което можеш да изпратиш чрез бутона Изпрати.

8.3 Как мога да забраня някого от Таблото за съобщения?
Засега такава функция не съществува.

върни се в началото
9. СЪОБЩЕНИЯ

9.1 Какво е лично и какво е системно съобщение?
Потребителите могат да изпращат един на друг лични съобщения чрез бутон Изпрати съобщение на съответния личен профил или чрез страницата Поща на своите познати. Имаш възможност да съхраняваш съобщения с общ обем 1 GB – входящи и изходящи. Автоматично получаваш системни съобщения, когато:
- се регистрира някой, когото си поканил в Zip.bg;
- някой потвърждава иницииран от теб контакт;
- посочен от теб отхвърля контакта;
- някой те е посочил като познат;
- някой преди потвърждаването от теб е оттеглил посочването си;
- някой предлага оценка на твоята обява – тип предложение;

Ако за конкретно нещо не искаш да получаваш системни съобщения или уведомления на e-mail, можеш да го отбележиш в опцията Настройки на Профил страницата.

9.2 Кога мига писъмце в горната меню-лента?
Малкото писъмце мига, когато имаш непрочетено лично или системно съобщение.

9.3 Какво означават цветните пликове до различните съобщения?
- затворен плик: адресатът е получил, но не е прочел писмото;
- отворен плик: адресатът е получил и е прочел писмото;
- плик със стреличка: адресатът е получил и прочел писмото и е изпратил отговор;

9.4 Къде мога да направя настройки, така че да не идват системни съобщения на външен e-mail адрес?
От Настройки можеш да посочиш от какво и за какво би искали да получаваш системни съобщения.

9.5 Получавам много съобщения от някого, но не искам повече. Какво да правя?
Имаш възможност да блокираш подателя и неговите писма ще пристигат директно в кутия Блокирани в твоята поща.

9.6 Не получавам съобщенията от един познат, какво да направя?
Провери дали този познат не се е оказал в списъка на блокирани потребители, за да го отблокираш, или пък дали не се е препълнила пощенската ти кутия.

9.7 Пощенската ми кутия се напълни, какво да правя?
Пощенската кутия се пълни както от получените, така и от изпратените писма. Можеш да освободиш място в нея само като изтриваш по-често тези писма. Докато кутията ти е пълна, няма да имаш възможност да получаваш изпратените до теб писма, които по-късно също няма да получиш. Подателят естествено ще бъде уведомяван, че не може да Ви изпраща съобщения. Системните съобщения не натоварват пощенската кутия.

9.8 Изпращам съобщения на свой познат, съобщенията веднага се изтриват още непрочетени, а познатият ми твърди, че не получава съобщения от мен, каква е причината?
Абсолютно сигурно е, че си попаднал в списъка на забранените податели.

9.9 Бих искал да изпратя едно съобщение на всичките си познати, какво да правя?
Засега няма такава възможност. По този начин се опитваме да възпрепятстваме фалшивите верижни писма. Ако искаш да съобщите нещо на всичките си познати, използвай Таблото за съобщения.

9.10 Бих искал да изпратя съобщение на част от моите познати, какво да правя?
Отвори ново съобщение и добави един по един e–mail адресите на познатите, на които искаш да го изпратиш. Ако регулярно пишеш съобщения на една група свои приятели, тогава си струва да създадеш група в Zip.bg, за да можеш с едно кликване да изпратиш съобщение до всички членове на групата.

9.11 Как мога да запиша по-важните съобщения?
Съобщенията не могат да бъдат експортирани, можеш да ги копираш във файл и да ги запишеш.

върни се в началото
10. ДРУГИ

10.1 С какъв браузър работи добре Zip.bg?
Страниците на Zip.bg са оптимизирани за браузъри Internet Explorer 6 и Firefox. С всички други браузъри или версии са възможни проблеми.

върни се в началото